Studium Afrikanistiky ve Švédsku

Jméno: Daniel Petříček  
Studium: magisterské – 2. ročník
Typ: studijní pobyt
Místo: Falun, okres Dalarna, Švédsko – Dalarnská Univerzita
Délka: 4 měsíce


        Pobyt na Dalarnské univerzitě jsem si vybral ze dvou důvodů, prvním důvodem bylo to že tato univerzita nabízela magisterský program zaměřený na Afriku a druhým důvodem byla možnost získat magisterský titul z tohoto oboru a z této univerzity. Tento výjezd byl mým druhým výjezdem, takže jsem věděl co očekávat a má očekávání se částečně naplnila. Dalarnská univerzita opravdu umožňovala získat magisterský titul za jeden akademický rok a to i studentům ze zahraničních univerzit.  Předměty byly přiměřeně obtížné a byly postaveny podobně jako na Univerzitě Hradec Králové čili přednáška a semináře. Kurzy nekončili zkouškou ale seminárními pracemi.

         Hlavním problémem při výjezdu do Falunu je sehnání ubytování, naštěstí mi ubytování zajistil kolega Daniel Svoboda, jenž byl ve Švédsku předchozí semestr. Bydlel jsem tak v pronájmu v prvním patře rodinného domu. Dům byl plně zařízen a izolován od části, ve které bydlela majitelka domu, která byla velice milá a přívětivá. Po zajištění ubytování zbývalo jen koupit letenku do Švédska a jízdenku na vlak do Falunu. Stipendium poskytnuté Univerzitou Hradec Králové stačilo na zaplacení základních věcí, jako bylo ubytování a stravování, ve Švédsku nefungují školní jídelny či podobná zařízení, takže je nutné si tam vařit. Celkové náklady se pohybovaly kolem 450 eur za měsíc. 

        Během pobytu jsem se zlepšil v angličtině a naučil základy švédštiny. Kromě švédštiny pro začátečníky jsem studoval všechny předměty, které byly povinné pro získání magisterského titulu. Tyto předměty byly: Dynamics of African Societies, Religion & Politics in African Societies, Education & Change in African Societies a Developing the Research Proposal. Během studia na Dalarnské univerzitě jsem dělal dálkově i kurzy pro Univerzitu Hradec Králové z tohoto důvodu jsem neměl moc volného času, někdy volné víkendy a některé týdny jsem měl volno jen jeden den v týdnu, takže jsem neměl moc času na cestování. Během pobytu jsem navštívil pouze Stockholm, který je nádherný.

Stockholm

Stockholm
Stockholm


Komentáře