Gießen: Vyrazte na Erasmus k našim západním sousedům!

Jméno: Daniel Petříček 
Studium: balakářské – 2. ročník


Místo: Gießen, Hesensko, Německo – Justus-Liebig-Universität Gießen

Délka: 5 měsíců
Typ: studijní pobyt 

        Pobyt v Německu jsem si vybral z důvodů vysoké kvality této školy a také jsem si chtěl zvýšit úroveň své němčiny. Tento výjezd byl můj první výjezd, takže jsem netušil, co mám očekávat. Ve zvacím dopisu jsem dostal pokyny jak si zažádat o ubytování na kolejí od organizace Studentenwerk Gießen, jediné co tak bylo třeba bylo zaplatit dopředu kauci za ubytování a nájem na první měsíc. 

       V Německu jsem si musel založit běžný účet u nějaké německé banky to byl hlavní požadavek Studentenwerku, protože mi nájem automaticky strhávali z účtu. Stravování probíhalo ve školní mense, která byla otevřena od pondělí do soboty.  Stipendium 400 euro pokrylo jen část nákladů celkové náklady s nájmem a se stravou tvořili cca 500 Euro. Během pobytu se mi výrazně zlepšila úroveň Angličtiny a i Němčiny. 

       Studium nebylo příliš časově náročné, většinou jsem měl volné víkendy a pátek. V Německu jsem absolvoval následující kurzy: German Culture and History after II, Natural Resssources and Global Governance, Němčinu, Revolt aginst good taste leisure cult in Wiemar, Natural Resssources and Human rights, Foundation of Modern Political Order a Power and Democracy. Během pobytu jsem dělal pouze předměty pro univerzitu Justus-Liebig-Universität Gießen. Hlavní výhodou pobytu v Gießenu je bezplatná přeprava po celém Hessensku. Během pobytu jsem tak navštívil řadu měst, například: Frankfurt nad Mohanem, Kassel, Fuldu a Mohuč.

Kassel

Kassel

Kassel

Kassel

Komentáře